ČMKOS club card

Posted by zlom on June 22, 2012

Českomoravská komora odborových svazů sputila vlastní slevový portál - WAW!

Výborný marketingový tah, který by měl přilákat do odborů nové členy a stávajícím i novým pak nabídnout spoustu výhod. Na první pohled geniální tah, ale...

Mají odbory sdružovat osoby, kterým program odborů nic neříká - lidi toužící po bonusech a slevách? Je opravdu cílem odborů sdružovat mimo jiné i "čisté" spotřebitele? Pokud ano, pak by si odbory měly uvědomit, že v tu chvíli nezískávají na síle, jak si nyní myslí, protože jejich členskou základnu netvoří myšlenkově spříznění lidé, ale lidé lačnící po výhodách - a to je rozdíl. Odbory tak degradují samy sebe!

Pro jakoukoli budoucí vládu mohou být odbory vnímány sice jako početná (a tedy vlivná) skupina, ovšem jako skupina, jejíž cíle nemusí mít podporu většiny svých vlastních členů. Jinými slovy, pokud se doteď odbory prezentovaly jako platforma pro všechny, kteří hájí zájmy zaměstnanců - kterým jde v podstatě o totéž, nově utvářené odbory budou zahrnovat tisíce lidí, kterým bude zcela lhostejné, za co odboráři bojují, kteří budou jen balastem bez vypovídající hodnoty - a tedy pro vládu jejich slovo ztratí na váze.

ovce.jpg

A co bude dál? Vzniknou i stranické slevové kluby ODS, ČSSD, KSČM, TOP09?

A je vůbec správné, aby se do těchto slevových programů zapojovaly státní a polostátní podniky? Teď to jsou České dráhy, zítra to bude třeba ČEZ, Budvar...

Soukromým společnostem pochopitelně nikdo bránit v zapojení do slevového programu nemůže, ale nebude pak pro Tesco (jeden z poskytovatelů slevy) těžko stravitelné, že i jejich vlastní zaměstnanci vstupují do odborů?

Přemýšlejme...

Comments:

Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)

Please type the letters and numbers shown in the image.Captcha CodeClick the image to see another captcha.