Pro koho?

Posted by admin on May 28, 2012

Po přečtení článku na iDnes v listopadu 2011 si možná mnozí Plzeňané řekli, že se konečně investují peníze do něčeho rozumného - 5,5 miliónu Kč na výrobu a montáž infopanelů na zastávkách MHD.

Záměr byl možná bohulibý, ale výsledek? Posuďte sami...

zkoumaná zastávka: Habrmannova, Plzeň Slovany

Ve směru do centra je panel umístěn zhruba do poloviny ostrůvku zastávky. Je opatřen jedním displejem, který je nasměrován k ceduli s jízdními řády. Informace na panelu si přečtou pouze ti cestující, kteří jsou v přední části ostrůvku - tedy ti, kteří jen ztěží mohou spoj zmeškat, a kteří mají po ruce všem dobře známý papírový jízdní řád. Mizivou přidanou hodnotou pro tyto cestující je tak aktuální čas zobrazený na panelu vpravém horním rohu a vypočítaný rozdíl mezi jízdním řádem a aktuálním časem. Přínosem tak snad budou aktuální informace z dispečinku PMDP - (v případě zpoždění, výluk, nehod) pravděpodobně v místě, kde dnes čtete nápis "testovací provoz". Proč panel nemá displej i pro druhou část zastávky je však nepochopitelné.

Oproti tomu lidé na zastávce ve směru z centra hledí na panel s 2 displeji umístěný na protějším chodníku. To, že zadní stranu info panelu nemá možnost takřka nikdo sledovat, zjevně nikoho netrápí. Ve výhledu na panel totiž brání stromy (snad je kvůli tomu někdo nenechá porazit) - viz obrázek.

slovany.jpg

Navíc je velmi diskutabilní, zda informace z přední strany panelu může většina lidí na zastávce ve směru na Světovar přečíst. Text je příliš malý na to, aby to pohodlně šlo - s každým dalším metrem je nečitelnější.

Shrnutí: Ze 3 displejů v okolí tramvajové zastávky Habrmannova je jeden takřka nečitelný kvůli okolní vegetaci; druhý mohou sledovat jen ti, co bezvadně vidí a třetí vidí jen lidé stojící na přední polovině zastávky (a to si ještě odmyslete první metr dva, kde byste si dříve vyvrátili krk i to, že Vám ve výhledu zčásti překáží přístřešek pro cestující). To je slušný výkon i na Plzeň!

Zůstáva tak jediná otázka. Pro koho byly tyto info panely zhotoveny? Pro cestující? Těžko... Pro dodavatele systému? Pro zprostředkovatele zakázky? Možná... to by dávalo větší smysl.

Jaké zkušenosti máte s infopanely Vy? Míjíte je bez povšimnutí nebo jsou Vám opravdu k užitku? Neposloužily by panely nakonec lépe někde jinde? V případě zastávky Habrmannova například u východu z bazénu - "mám dobíhat tramvaj nebo ještě stihnu WC"?

Comments:

Leave a Reply



(Your email will not be publicly displayed.)

Please type the letters and numbers shown in the image.Captcha CodeClick the image to see another captcha.